pondělí 23. února 2015

O planovani (Arena Wars VI)

O ano! Jiz zitra bych mel dostat od nasi nejlepsiho trenera svuj treningovy plan. Premysled nad budoucim treningem je jedna z nejzasadnejsich veci a k ruznemu vyhodnocovani je zaklad mit svuj cvicebni denik. To ale uz vsichni zname/te. Jeden z mych nesvaru je venovat se spouste vecem najednou (tim nemyslim v jeden okamzik, nejsem preci zencka, abych zvladl tento nemozny ukon, ale mit vice rozjetych zajmu v casovy usek), a tak se mi casto stava, ze sice prijdu na skvele vylepseni sveho treningu, ale co si nepoznamenam, to jako by neexistovalo a vzpominat na veci pred tydnem uz se v mem pripade moc nedeje. Nastesti si udrzuji poznamky (tim nemyslim jen tento blog) a poctive je zpetne projizdim a vyhodnocuji, abych se o nic neochudil. 

Mel jsem tyden skluz s procitanim sesteho dilu ArenaWars, ale kdyz uz jsem byl zdravotne indisponovat, tak jsem se na to zvesela vrhl. Je to skvele popsano, ale pro mne uz tam je jen pramalo noveho. Zkracene je to cele o tom, jak si rozvrhnout trening a cely programing, aby se cele to snazeni vyplatilo. 

Narazi se tam i trochu na formu cviceni a zrovna nedavno jsme neco takoveho diskutovali v praci. V mem veku mi (uz) pri cviceni nejde se odvarit, ale udrzet kontinuitu treningu, budovat silu, kondici a korigovat vahu. Kolega je ted v nejakem mezidobi experimentu, kdy v blizke dobe pujde zkouset i Crossfit. Takze zaverem misto nejakeho pekneho obrazku si dovolim citovat autorku a nejlepsiho trenera

"Pokud po tobě trenér chce, abys na každém (!) tréninku ze sebe dostal maximum, dřel úplně na krev, řve na tebe, když už nemůžeš a nesejde mu na tom, že technika ti odešla před deseti opakováními věř mi, že je tohle je nejrychlejší cesta do pekla.

Crossfit, jak je mnohokrát dělaný u nás nemá žádné programování.
Co se děje, když vlastně závodíš každý den?

Ano, máš spoustu endorfinů, ale také přetíženou nervovou a svalovou
soustavu. Pokud do toho nehlídáš techniku (což v mnoha případech
ani nejde, v tom horším tě v tom trenér vlastně podporuje a v tom
nejhorším ji trenér sám neumí,) nebude trvat dlouho a zraníš se.
Vedla jsem na tohle téma nedávno rozhovor se svou fyzioterapeutkou
a ta mi říkala, že 90% jejich zákazníků jsou crossfiťáci.
Klasický problém? Záda a ramena.... čím to asi bude, co?"

0 komentářů:

Okomentovat